top of page

4 דרכים להאריך את חיי המדף של השמנים האתרים שלכם

עודכן: 20 באוק׳ 2019


שמנים אתרים הם אחד המרכיבים הכי יקרים בהכנת מוצרים טבעיים. הרבה לקוחות שואלים אותי,איך אפשר להאריך את חיי המדף של השמנים האתרים בשביל לקבל את התמורה המלאה על ההשקעה הלא קטנה עליהם,והאם יש להם חיי מדף בכלל?


שמן אתרי ורדים

האם לשמנים אתרים יש חיי מדף?

יכול להיות שאמרו לכם או שמעתם שלשמנים אתרים אין חיי מדף. אבל זה לא נכון! לשמנים אתרים יש חיי מדף ולכן חשוב לדעת איך לנצל את מירב חיי המדף שלהם לפני שהם יתקלקלו.

לעומת שמנים צמחיים, שמנים אתרים לא מתחמצנים(=מתקלקלים) באותה דרך שבה מתקלקלים שמנים צמחיים. בדרך כלל לא רואים עובש או פטריות אבל זה לא אומר שהם לא איבדו מהחיוניות שלהם או לא התחמצנו. איך יודעים בכל זאת האם הם התקלקלו? הם מריחים לא טוב והם נראים לא אחידים במראה.

אסור להשתמש בשמנים אתרים פגי תוקף במוצרים הטבעיים שאתם מכינים אבל כן אפשר להשתמש בהם לחומרי ניקוי טבעיים בעבודת ידיכם.

יש כמה קוים מנחים שישמרו על חיי המדף של השמנים האתרים שלכם:

1. אחסון- מומלץ לאחסן שמן אתרי במקרר ובבקבוק אטום מזכוכית או נירוסטה. חשוב מאוד שהבקבוק יהיה אטום לאויר ולאור כי שמנים אתרים מאוד רגישים אליהם ויכולים לפגום באיכותם ולקצר את חיי המדף שלהם באופן משמעותי. מומלץ להשתמש בבקבוקים קטנים יחסית של 100-10 מ"ל


שמן ארתי לבנדר

2. תוקף- רוב הפעמים הספקים או חנויות הטבע לא מספקים את תוקף המוצר על האריזה כמו בכל מוצר רגיל שקיים על המדף. שאתם קונים שמנים אתרים מספקים,תבקשו לקבל אנליזה. האנליזה, מספקת לכם מידע על הרכב השמן האתרי וכך תדעו לדעת מה האיכות שלו, מאיזה אזור בעולם הוא מופק, איזו חברה מפיקה אותו וגם את תאריך פקיעת התוקף שלו.


3. שמנים אתרים תפוז,לימון,ברגמוט,אשכולית,עשב לימון,עץ התה,נרולי חיי המדף שלהם 1-2 שנים. עליהם נקפיד לשמור באופן מיוחד.


4. שמנים אתרים סנדלווד,פצ'ולי, וטיבר חיי המדף שלהם 4-8 שנים. לכן אותם נקנה בכמויות יותר גדולות ללא חשש ושוב נקפיד על תנאי איחסון נאותים.

בחנות האינטרנטית שלי ובסטודיו, אני מקפידה על תנאי איחסון נאותים ואיכות מעולה השמנים האתרים שלי מופקים על ידי חברת לודברג הגרמנית . לרכשית השמנים לחצו כאן

1,461 צפיות2 תגובות
bottom of page