top of page

חמאת קוקום (kokum) שימושים ותועלות



במבט ראשון, חמאת קוקום (kokum) נראית די דומה לחמאת שיאה גולמית, צהובה עם ניחוח של אגוז. אבל בתוך חתיכות החמאה האלה יש משהו מיוחד באמת. היא מעניקה לחות ומותירה את שיערך והעור רך ומשיי.


לחמאת קוקום יש מרקם יציב הדומה לחמאת קקאו. היא מוצקה ופירורי יותר מחמאות אחרות שאנחנו מוכרים אצלנו בסטודיו כמו חמאת שיאה למשל.



נקודת ההמסה של חמאת הקוקום, היא בין 32- 40 מעלות צלזיוס, לכן כאשר היא באה במגע עם העור, היא נמסה מעט. חמאת קוקום, מרגישה נעימה על העור ולא שומנית והיא נספגת היטב. ניתן להוסיף אותה לשמפו, מרכך ,סבונים וגם לשפתונים ומשחות, בעצם לכל מוצר היא יכולה להתאים .


סבונים מוצקים

אבל, לפני שתתחילו להוסיף אותה למוצרים שלכם, חשוב לדעת את המינונים המודיקים שלה ואיך היא משפיעה על המרקם.


חמאת הקוקוס מופקת בהודו מעץ הנקרא Garcinia Indica ומכילה כמות גדולה של חומצה סטארית (40%-50%) . חומצה סטארית ידועה ביכולתה למצק ולעבות את המוצרים שלכם וגם להעשיר את העור בלחות.


בנוסף לכך, חמאת קוקום הינה אחת החמאות הצמחיות היציבות ביותר בעל חיי מדף ארוכים 1-2 שנים.

כבונוס נוסף, חמאת קוקום היא כמעט ללא ניחוח, דבר אשר לא יתחרה על ריחם של תמציות הריח או שמנים האתרים במוצרים שלכם.


מינון והשפעות בסבון המוצק


סבון גליצרין שקוף
סבון גליצרין שקוף


ניתן להשתמש בחמאת קוקום בסבון המוצק במינון של 10% מכלל הסבון, יותר מ 10% יגרום לטרייס מהיר מאוד ולסבון "שביר" , אני מעדיפה להשתמש בו עד 5% מכלל הסבון.


בסבון גליצרין, ניתן להוסיף כפית אחת בלבד לקילו סבון. מעבר לכך הסבון יהיה רך.


מינון והשפעות בקרמים ומרככים


חשוב לקחת בחשבון את התכולה הגבוהה של החומצה הסטארית המצויה בחמאת הקוקום במוצרים מתחלבים כמו למשל קרם ומרכך. בריכוזים גבוהים מידי החמאה עלולה להפוך את הנוסחה לסמיכה מדי. שימוש של כ- 1-3% במתכון שלך יעבוד יפה. אפשר גם להוסיף אותה במינון גבוה יותר - 2-3% ולא יותר מזה.


קרם טבעי
קרם טבעי


מינון והשפעות במשחות


מינון מומלץ של חמאת קוקום במשחות הינה 5%. היא משתלבת היטב עם שעוות דבורים או שעווה צמחית אחרת וכמובן גם עם שמנים נוזליים שונים. חמאת קוקום תמצק ותעדיר את המשחות שלכם בלחות והיא גם מצוינת לעור עדין ויבש ולתינוקות (הבנות שלי מאוד אוהבות את המשחה שלהן עם חמאת קוקום ) .


מינון והשפעות בחמאות גוף


חמאת קוקום מצוינת להוספת בחמאות גוף מכיוון שהיא גם ממצקת וגם תוסיף לחות מופלאה.

מינון מומלץ: 5% .



מינון והשפעות בפילינגים


חמאת קוקום הינה תוספת אידיאלית לפילינגים, היא ממצקת את הפילינג, מוסיפה לחות לעור. ההמלצה שלי היא לשלב אותה ביחד עם שמן נוזלי אחר כדי שהפילינג יהיה בעל מרקם נעים הנמרח היטב על העור.




מינון והשפעות בפצצות אמבט


חמאות ושמנים עוזרים להרטיב את פצצות האמבט וכך להפוך אותם לכדור מופלא ולא לאבקה.

מינון מומלץ: 14 גרם חמאת קווקם ביחס ל 1.5 כוסות של תערובת.


ועכשיו ניתן לרכוש את חמאת הקוקום אצלנו בחנות או באתר :)



376 צפיות0 תגובות
bottom of page