top of page

סיכום כנס הסבונאים בוגאס-חלק ג


היום השלישי בכנס הסבונאים בלאס וגאס, היה הכי מעניין לדעתי. למדתי המון דברים שמאוד יישפרו את הסדנאות שלי :)

ממש מתרגשת לחזור לעבודה אחרי שבוע בארצות הברית .

מה למדתי היום?

סודות ערך הסיבון

המנחה הזכיר לי איזה פרופסור מהארי פוטר- שיער ארוך, אף ארוך . הוא היה ממש מצחיק והעביר לנו את הנושא הכי מורכב בסבון- המדע. מי שלא יודע, סבון זה ממש מדע מדוייק! אתם לא יכולים לשפוך שמנים, מים,סודה קאוסטית ולצפות שהתוצאה הסופית תהיה סבון, זה לא עובד ככה.

לכן חשוב לדעת את ערכי הסיבון- כלומר כמה סודה קאוסטית דרוש כדי להפוך את השמן לסבון . המנחה טען שהרבה יותר טוב להשתמש בשיטה הידנית לחישוב מתכון ופחות במחשבון הסבון, אני יכולה להבין למה הוא אמר את זה. לכן בכל סדנה אני גם נותנת למשתתפי להתנסות החישוב ידני.

בהמשך דיברנו על איך מחשבים בעצמנו את ערך הסיבון ולמה הוא שונה בסודה קאוסטית לעומת האשלגן. ראינו איך כל חומצת שומן נראית וככל שהיא יותר קצרה, ערך הסיבון גבוה יותר ודרוש יותר סודה קאוסטית או אשלגן(תלוי איזה סבון אתם מכינים). ברור שקניתי את הספר של המנחה ואני מחכה לו מאמזון .

שירות לקוחות מנצח

למדנו איך לבנות שירות לקוחות מנצח, איך לענות ללקוחות בדוכן שלנו שאומרים כל מיני משפטים שיכולים לפגוע, איך "לפטר" לקוח. המרצות היו שתיי נשים מרשימות בעלות עסקים רציניות עם עובדים ומשפחה. היה ממש מעורר השראה להקשיב להן :)

איך מכינים סבון מאפר

המרצה שלימדה אותנו בעלת שושלת מפוארת של 16 דורות של סבונאים!! וגם בעלת עסק למכירת חומרי גלם להכנת קוסמטיקה. היא סיפרה לנו בעזרת תמונות איך מכינים סבון מאפר. למי שלא יודע, הסבון הראשון יוצר לפני 5000 שנה מאפר במקום סודה קאוסטית, הסודה קאוסטית הומצאה רק בשנת 1700 . לפני 1700, הכינו סבון מאפר- עץ שרוף או צמחים שרופים.

תהליך הכנת הסבון הוא ארוך , קצת מייגע ודורש הרבה סבלנות ,

לפחות 4 ימי עבודה :)

היה מרתק להבין ולראות את כל התהליך והמרצה הייתה מאוד נחמדה עוד בונוס. עדיין לא החלטתי אם אני אעשה את הסבון הזה מאפר אצלי בסטודיו או לא, ימים יגידו :)

סודות העסק המצליח

המרצה היא מנטורית ויועצת עסקית לאנשים שעוסקים בכל התחום של קוסמטיקה טבעית- סבונים, שפתונים, מוצרי אמבט ועוד...

למדנו שעסק מצליח הוא עסק שבודק כל רבעון את המלאי ועושה רשימה מסודרת של חומרי הגלם כדי למנוע בזבוז כסף- את זה בהחלט כדאי ומומלץ לאמץ .

היא דיברה על החוזקות והחולשות שלנו, על 5 ה"למה" שלנו וכמה זה חשוב להיעזר במערכת תמיכה וחשבתי איזה כיף לי שיש לי מערכת כזאת וכמה היא עוזרת לי בעסק.

היא אמרה כמה זה חשוב להפסיק עם ההשוואות כי זאת הדרך לתקוע את העסק וגם אני מסכימה איתה.

איך בונים פורמולות לסבון מוצק- הדרך לפורמולה מנצחת

דיברנו על מחשבון הסבון ועל חומצות שומן . לכל זמן יש תפקיד מסויים וספציפי בסבון וחשוב גם לחשב את המתכונים בעזרת המחשבון, אבל המחשבון גם יכול להגביל אותנו כי אנחנו עובדים בדיוק לפיו ועכשיו הגיע הזמן ל"שבור" את כל הכללים ולהתנסות בעצמנו .

בנוסף לכך שכל שמן יש תפקיד בסבון- ריכוך\ הקצפה\ קשיות או גם וגם, כל שמן הוא בעצם חומצות שומן (טריגליצרידים) וכל חומצה משפיעה גם העור שלנו וגם הסבון, זאת בעצם ראייה חדשה לגמריי על בניית מתכון לסבון! ממש פותח את הראש ועוזר להחליף שמנים מסויימים שחסרים לנו באותו הרגע\ אין לנו בנמצא. ועכשיו זה מה שאני הולכת להסתכל עליו שאני אבנה מתכון :)

למדנו גם מה קורה שמכינים סבון משמן אחד בלבד ואיך הקצף שלו עובד בסבון- יציב ועמיד, בועות קטנות ולא עמידות . ממש מעניין לגלות שסבון עם 100% שמן אורז הוא דווקא סבון מוצק עם אחלה הקצפה בניגוד למה שהמחשבון הסבון ממליץ.


בערב הייתה ארוחה כיפית ולא טעימה במיוחד בה הכריזו על שמות המנצחים בתחרויות הסבון השונות בטכניקות שונות. דניאל שלי הגיע סוף סוף מבלטימור ונתקלתי בסופרת ובמאסטרית לסבון נוזלי, ג'קי טומפסון. זאת הייתה פגישה מרגשת במיוחד בין שתיי נשים שמאוהבות וחולמות של סבון נוזלי טבעי. החלפנו מיילים והיא המליצה לי להתחיל להכין סבון ג'ל וסיפרה לי על קבוצת סבונאים נוזליים בפייסבוק שהיא נמצאת ועונה על כל שאלה0 שם, ברור שנרשמתי אלייה מיד :)

יש מצב שאני אחזור אל הכנס גם בשנה הבאה, שיתקיים באטלנטה ואסגור גם מעגל עם קוסטה ריקה בדרך :)

מקווה שנהניתם לקרוא על הכנס, לי היה כנס מדהים ומשדרג במיוחד וגם מעורר השראה לראות כמה אנשים אוהבים ומכורים להכנת סבונים וקוסמטיקה טבעית ממש מרגש :)

נתראה בפוסט הבא

ממני

מיכל

115 צפיות0 תגובות
bottom of page